alt

Odżywianie przed treningiem oraz po treningu

Odżywianie przed treningiem oraz po treningu

Tematem diety w sportach walki zajmiemy się w innym artykule, narazie krótko skupimy się na odżywianiu przed treningiem oraz po jego zakończeniu.
Dieta to bardzo ważny element sportów walki. Przy dobrze zbilansowanej diecie, dostarczamy organizmowy wszystkich potrzebnych składników, które spalamy.
Aby sprostać codziennym treningom musimy doładować Nasze organizmy energią oraz zapewnić im dobrą regenerację. Węglowodany oraz białko – jedne dadzą nam siłę i energię do ciężkich treningów, drugie po ciężkiej pracy mięśni pomogą nam je zregenerować.

Posiłek przedtreningowy – powinniśmy go spożyć minimum półtorej godziny przed treningiem aby nie czuć ciężkości po treningu. W tym posiłku musimy dostarczyć organizmowi mocną dawkę węgli, które dadzą nam energii na długi czas. Przykładowo, porcja makaronu pełnoźarnistego z porcją zielonych warzyw które warto spożywać z produktami zawierającymi kwasy omega 3 np. ryby, dodatkowo porcja oleju lnianego lub dobrej jakości oliwy z oliwek. Dodatkowo szczypta tartego parmezanu do smaku – taki posiłek zapewni nam eregię na długi czas, pamiętajmy także o dobrym nawodnieniu organizmu przed treningiem i w trakcie.

Posiłek potreningowy – musi nas odbudować, spożyty najlepiej godzinę po treningu, musi być bogaty w składniki budulcowe takie jak białko oraz witaminy. Przykładowo, ugotowana pierść kurza lub indycza, z kaszą jaglaną oraz porcją warzyw. Porcja białka da budulec do regeneracji mięśni.
Starajmy się przygotowywać posiłki samodzielnie, będziemy mieć kontrolę nad jakością spożywanych potraw. W ostateczności możemy zastąpić posiłek dobrej jakości odżywką biąłkoą lub węglami.

Custom Field

This is custom field text

Data

2014-09-24

Kategoria

Porady

Tagi
odżywianie, po treningu, przed treningiem, sparta gym, warszawska szkoła walki